Bapa Cakna TKD

February 19, 2009


Ini kandungan surat yang saya peroleh salinannya daripada seorang bapa yang kini menghantar anaknya ke pusat latihan di bawah PTNT setelah tidak berpuas hati dengan kegiatan sebuah badan taekwondo jurusan WTF yang tersohor di negeri Terengganu.....sangat-sangat tersohor konon-konon dia je yang bagus. Yang tahu tu...tahu lah...yang tak dapat nak agak tu nasib la yer...

Walaupun pihak persatuan saya diminta untuk Masuk Kacau Tukar kelas di situ, pihak PTNT tidak akan sekali-kali berbuat demikian sebab itu tindakan yang tidak beretika. Biar pihak sekolah yang membuat keputusan, jika kelas mereka dah tutup, barulah pihak PTNT akan cuba wujudkan kelas. Ribut-ribut mengacau kelas orang, nah bacalah surat keluhan ini, macam surat layang tetapi jelas menunjukkan orientasi badan taekwondo terbabit. Sebab utama bapa ini enggan mendedahkan nama sebenar ialah keselamatan diri.






Apa sebenarnya kelab ni ajar yer? Setakat yang saya kelih-kelih awak tu duk tiup wisel je poo--paa--poo--paa suruh budak-budak lari. Berlatih lumba lari ke ? Ooooo nak tambah stamina kena lari yer? Patut la cepat dapat "blackbelt". Lepas tu dapat title "Master" foohhh hebat tu .... boleh jadi He-Man Master Of The Universe ....


.... satu sahaja cabaran sepanjang masa saya : "KALAU BAGUS SANGAT MARI SINI BERDEBAT SECARA FIZIKAL. SEND YOUR SO CALLED KURO-OBI FIGHTER."
..................



4 comments:

Noordin Khalid February 19, 2009 at 10:12 AM  

Di Bukit Sentosa juga kami juga mendapat 'feedback' yang sama dari parents yang menghantar anak mereka ke kelab WTF (sekolah).

Kami juga mengambil tindakan yang sama iaitu tidak akan 'kacau daun' di peringkat sekolah. Nasihat saya jika berminat boleh ke kelab2 kami.

Setakat ini, kesemua parent yg berjumpa saya telah menghantar anaknya ke SMARTS. Alhamdulillah.

SirN

Noordin Khalid February 19, 2009 at 10:15 AM  

Buat Ayasu Kuro Obi

Insyallah kami sekeluarga akan ke Kemaman 'jalan-jalan' rumah famili. Insyallah jika ada kelapangan saya ingin melawat saudara dan Dojang saudara.

SirN

Adam A. February 19, 2009 at 10:41 AM  

Hj, kalau ikutkan perasaan, boleh follow jer idea nko tue.

Tpkan, prinsip TKD yg kita pegang membuat kita mature dlm memperkembangkan seni TKD ini.

Aku pernah nampak kriteria org sebegini seperti 'hyena'. Siap x bagi masuk utk tgk training diorang. Cheh.. .. 'butrok' jer lebih.

Perasaan itu membakar, ttp at the end, prinsip TKD juga yg kiter junjung!

adm.

Ayasu Kuro-Obi February 19, 2009 at 10:52 AM  

"Berani dengan x berani"

My blackbelts know me more.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP